Saturday, May 15, 2010

توهین به ملت تورک و اعتراض دانشجویان آذربایجانی در یکی از دانشگاههای تهران

بار دیگر شاهد توهین و بی احترامی سیستم شوونیسم به ملت تورک آن هم در یک مراسم رسمی در دانشکده علوم اقتصادی بودیم. 12 اردیبهشت ماه در مراسمی که با عنوان "تجلیل از اساتید دانشکده علوم اقتصادی" با همکاری انجمن اقتصاد این دانشکده برگزار می شد،

مجری مراسم با وقاحت و بی شرمی تمام ملت تورک را مورد تحقیر، توهین و هتاکی خویش قرار داد که این عمل شنیع وی اعتراض آذربایجانیهای حاضر را برانگیخت.
بطوری که دختر دانشجوی آذربایجانی با رفتن روی صحنه سالن آمفی تئاتر اعتراض شدید خود را به هتاکی مجری ابراز داشت و خواستار معذرت خواهی مجری و مسئولین شد. جالب این است که علی رغم این اعتراض ها مجری مراسم و مسئولین دانشکده حاضر به معذرت خواهی نشدند.
بنا بر اطلاعات و گزارشات دانشجویان این دانشکده پس از پایان این مراسم مسئولین حراست از ترس دامنه دار شدن اعتراضات به جای برخورد با عاملین توهین و هتاکی، این دانشجوی معترض آذربایجانی را به حراست فرا خوانده و وی را به شدت تهدید کرده اند.
اعتراضات دانشجویان آذربایجانی به همین جا ختم نشده است. به طوری که پس از مطلع شدن سایر دانشجویان آذربایجانی از این هتاکی جمعی از دانشجویان با مراجعه به مسئولین دانشکده خواستار معذرت خواهی رسمی آنها و نیز رسیدگی قضایی به توهین و هتاکی مجری شدند که مسئولین طرق گوناگون از قبول این موارد طفره رفته اند.
امتناع دوباره مسئولین از این امر دانشجویان آذربایجانی را وادار به تهیه طومار اعتراضی و جمع آوری امضا نموده است. در این طومار که بیش از صد نفر از دانشجویان آذربایجانی دانشکده آن را امضا کرده اند ضمن خلاف شرع و قانون دانستن هرگونه توهین به هر ملیت خواسته های قانونی زیر مطرح شده است:
_ تعلیق انجمن اقتصاد دانشکده به علت عدم برنامه ریزی مناسب و استفاده از افراد ناکارآمد
_ عذرخواهی مسئولین دانشکده، دبیر انجمن مذکور هم در حضور دانشجویان دانشکده و هم از طریق سایت رسمی دانشکده
_ پیگیری و حمایت مدیریت دانشکده از طریق مراجع قضایی
_ جوابگویی مجری برنامه و عامل این حرکت در دادگاه قضایی
علی رغم فشارهای وارده توسط نهادهای امنیتی بر دانشجویان معترض، این دانشجویان بر لزوم رسیدگی به حقوق قانونی خود و اجرای بندهای قید شده در طومار مصر هستند و تهدید کرده اند در صورت برآورده نشدن این خواسته ها دست به تجمع اعتراضی و تحصن خواهند زد. این امر با توجه به نزدیک بودن 19 اردیبهشت یعنی روز دانشجوی آذربایجان اهمیت مضاعفی پیدا کرده است.
لازم به ذکر است هم در قوانین جمهوری اسلامی ایران و هم در شریعت دین اسلام تحقیر، توهین و هتاکی به  هر شخص، گروه، قومیت و ملیت به هر شکل و نوعی منع شده است طوری که رهبر ایران چند روز قبل بر حرام بودن تمسخر و تقلید لهجه ی اقوام فتوا داد. ولی متاسفانه روز به روز شاهد توهین و بی حرمتی هرچه بیشتر به ملیت های ایرانی علی الخصوص ملیت تورک هستیم.
http://tehranli.mihanblog.com/post/181

No comments:

Post a Comment